Merkezimizin 0850 241 11 12 hatlı numarasını arayabilir veya müşteri temsilciniz ile iletişime geçebilirsiniz
Evet gönüllü olarak e-fatura sistemine girebilirler. Bu firmaların istedikleri takdirde e-fatura sisteminden herhangi bir yaptırım uygulanmadan çıkabilmeleri de mümkündür. Ancak kanunlar ve tebliğe istinaden, e-fatura sistemindeyken aldıkları ve gönderdikleri faturaları 10 yıl süreyle saklamakla yükümlülerdir.
Zorunlu veya gönüllü kullanıcı fark etmeden tüm e-fatura kullanıcıları özel entegrasyon yönteminden faydalanabilirler.
Mali mühür; e-Dönüşüm uygulamalarından olan e-Fatura ve diğer elektronik belgelerin içeriğini ve bütünlüğünü korumaktadır. Güvenlik ve gizliliğin sağlanması adına kullanılmaktadır. Sadece güvenlik adına değil, kaydedilecek firmanın sisteme tanımlanması içinde mali mühür gerekmektedir.
Uygulamaya yeni kaydolan mükelleflerin, Kayıtlı Kullanıcılar Listesinde ilan edilmelerini izleyen 7 gün içerisinde e-Fatura düzenlemeleri ve almaları, diğer kayıtlı kullanıcıların yeni kayıt olan kullanıcılara bu süre içerisinde e-Fatura göndermeleri zorunlu değildir. e-Fatura uygulamasından yararlanan mükellefler hesaplarının açılmasını takip eden 7 günden sonra kayıtlı kullanıcılara e-Fatura göndermek ve almak zorundadırlar. Ek olarak, e-Fatura düzenleme yetkisi bulunan mükelleflerin gerek kendi sistemlerinde gerekse e-Fatura Uygulamasında meydana gelebilecek arıza ve kesinti durumlarında fatura düzenleyebilmek için yeteri kadar basılı kağıt fatura bulundurmaları zorunludur.
https://ebelge.gib.gov.tr/efaturakayitlikullanicilar.html
2015 yılından itibaren hesap döneminde, internet üzerinden mal ve hizmet satışı yapan ve toplam cirosu 5 milyon TL ve üzerinde olan mükellefler, elektronik arşiv uygulamalarına geçmek zorunda bulunmaktadır.
Hayır. e-Arşiv kullanıcısı olacak mükelleflerin daha önceden kullanıcı olarak geçmedilerse öncelikle e-Fatura kullanıcısı olmaları gerekmektedir.
e-Arşive ilk defa girecek olanlar, TÜBİTAK – KamuSM tarafından mali mühür sertifikası ve şifresini temin ettikten sonra https://portal.efatura.gov.tr/efaturabasvuru/ adresinden yararlanma yöntemini “Özel Entegrasyon” seçerek e-Fatura başvurusu yapmalıdır. e-Fatura başvurusu yapıldıktan sonra ise tarafımıza ulaşılarak kullanıcı hesapları tarafımızca oluşturulacaktır.
e-Fatura elektronik ortamda alıcısına gönderilmektedir. Kağıt baskı gönderilmesinin bir geçerliliği yoktur. e-Arşiv fatura ise kağıt veya e-posta ile alıcısına iletilebilmektedir. Alıcısına iletilen her e-fatura öncelikle GİB üzerinden geçmektedir. e-Arşiv faturada ise raporlandırma gönderimi ile GİB bilgilendirilmektedir. e-Fatura yalnızca e-Fatura’ya kayıtlı olan kullanıcılarına düzenlenebiliyorken e-Arşiv fatura, E-Fatura mükellefi olmayanlara ya da nihai tüketicilerine düzenlenebilmektedir.
e-Arşiv raporları 1/1/2019 tarihinden itibaren; günlük dönemler halinde ve en geç günün sonuna kadar e-Arşiv uygulaması üzerinden Başkanlığa raporun gönderimi yapılıyor olması gerekmektedir. Rapor, Gelir İdaresinin yayınladığı veri formatı ve standardına uygun, mali mühür ya da NES ile zaman damgalı olarak onaylanmış olarak Gelir İdaresine gönderimi yapılmalıdır. Rapor içerisinde gün içinde oluşturulan iptal faturaları dahil tüm faturaların bulunması gerekmektedir.
Evet. Fatura oluşturma, sorgulama, iptal etme; e-Posta/ SMS sorgulama, rapor sorgulama gibi roller tanımlanarak kullanıcı bazında yetkilendirme yapılabilmektedir.
Vergi Usul Kanunu gereği ve GİB tebliğlerine göre e-fatura sistemine dahil olan mükellefler, düzenledikleri ve aldıkları e-Faturaları, üzerindeki mali mühürü de içerecek şekilde kanuni süreler dahilinde saklamak ve gerektiğinde ibraz etmek zorundadırlar.
1 Sıra Numaralı Elektronik Defter Genel Tebliği ile standartları yayımlanan yevmiye defteri ve defteri kebir elektronik ortamda oluşturulacaktır.
1 Sıra no’ lu Elektronik Defter Genel Tebliğinde yapılan değişiklik ile birlikte e-Defter uygulamasının ön koşullarından olan e-Fatura kullanıcısı olma zorunluluğu kaldırılmıştır. Yani artık e-Fatura kayıtlı kullanıcısı olmadan e-Defter uygulamasından yararlanılabilir.
Hayır. 1 Sıra No’ lu Elektronik Defter Genel Tebliğine göre defterlerini elektronik defter biçiminde tutmaya başlayanlar, söz konusu defterlerini kâğıt ortamında tutmaları mümkün değildir.
Hayır. Elektronik defterler ile beratlarının veri bütünlüğünün sağlanması sebebi ile kaynağının inkâr edilmezliği güvenli elektronik imza veya mali mühür ile garanti altına alındığı için elektronik defterler kâğıt ortamında saklanmayacaktır. Hızlı Bilişim tarafından e-Arşiv, e-Fatura ve e-Defter hizmetlerinde saklama süresi 10 (on) yıldır.
Başkanlık tarafından belirlenen standartlara uygun bilgileri içeren, Tebliğ’in usul ve esaslarına uygun olarak elektronik ortamda hazırlanan Başkanlık mali mührü ile onaylanan elektronik dosyadır.
Belirli bir verinin belli bir tarihte varlığını ispatlayan araçtır. e-Devlet ve e-Ticaret uygulamaları için bir sözleşmenin imzalandığı, paranın transfer edildiği vb. zamanı (tarih ve saat) ispat etme durumlarında kullanılır.
Evet, görüntüleme, onaylama, defter, oluşturma gibi durumlar için roller tanımlanarak kullanıcı olarak işlem yapmanızı sağlamaktadır.
e-İrsaliye, irsaliye gönderme, yanıtlama, alma, saklama, görüntüleme işlemlerinin elektronik ortamda yapılmasını sağlayan sistemdir. Düzenlenen e-İrsaliye belgesi, yeni bir belge türü olmamakla beraber, kağıt ortamdaki “sevk irsaliyesi” ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.
e-Fatura da olduğu şekilde sadece kayıtlı e-İrsaliye mükelleflerine e-İrsaliye düzenlenebilecektir. e-İrsaliye uygulamasından yararlanmakta olan mükellefler uygulamaya kayıtlı olmayan mükelleflere irsaliyeyi kağıt haliyle düzenlemeye devam edecektir.
Malların fiilen sevk edilmesinden önce e-irsaliye oluşturmak ve bunu GİB sistemini kullanarak alıcıya göndermek, malların fiilen sevk edilmesi için yeterlidir.
Malın fiilen sevki sırasında araçta e-İrsaliyenin bir çıktısı bulunmalı ve ya elektronik görüntüleme sağlanması zorunlu kılınıp, söz konusu kağıt üzerinde ıslak imza veya kaşe bulunması zorunlu değildir. Kağıt çıktının alıcıya verilmesi zorunlu olmadığı üzere malların alıcıya tesliminden sonra ibrazı ve muhafaza edilme zorunluluğu da bulunmamaktadır.
Tarafına e-İrsaliye düzenlenen mükellefler, gerekmekte ve istenilen durumlar halinde, e-İrsaliye belgesine konu mallara ilişkin olarak ne kadarlık kısmının teslim alındığını, kabul edildiğini, teslim alınmayan mallar için ise , kabul edilmeyen mal miktarını ve nedenini uygulama üzerinden e-İrsaliye yanıtı ile e-İrsaliye belgesini düzenleyene iletebileceklerdir.
e-SMM serbest meslek faaliyetleri ile ilgilenen kişilerin düzenlemekle yükümlü olduğu gelir belgeleyen bir makbuz türüdür.
Geçiş için daha önce Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından, yıllık 50.000.00 (Elli bin türk lirası) üzerinde olan serbest meslek erbablarının geçişi için birkaç kez tarih verilmiştir ama günümüz tarihi ile birlikte Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından kesin tarih kesinleşmemiştir.
Serbest meslek erbablarının yapmış ve vermekte oldukları hizmetleri kazanmış oldukları ücret ile ilgili sistem yardımı ile dijitalde serbest meslek makbuzunu oluştururlar. Ancak makbuzun çıktısı alınmadan Gelir idaresi Başkanlığına dijital olarak tesliminin yapılması için sistem üzerinden hizmet verilen kişi ya da kurumun mail adresi ile dijital olarak teslimi yapılır. Bu makbuzun çıktısını alarak, kargo, elden, posta kullanımının klasik yöntemlerle teslim edilmesine gerek yoktur.
Belli bir dönem içerisinde kesmiş olduğunuz e-SMM’lerinizi sistem içerisinden elde edeceğiniz rapor ile muhasebecinize göndereceksiniz.
Dönem içerisinde kesmiş olduğunuz makbuzun iptal işlemini sistem içerisinden yapabilirsiniz. E-SMM makbuzlarınız muhasebeciniz tarafından beyan edilmesi gerekir beyan edilmeyen makbuzlarınız kesilmemiş sayılır, beyanı yapılmayan ve sistem içerisinde silinen e-SMM işlemleri beyan edilmediği için kesilmemiş sayılacaktır.
Belgelerinizin teslimi ile birlikte sistemde e-SMM mükellefiyetiniz kayıt altına alınmakta ve sistem elektronik imza kartınızın bulunduğu bilgisayara bir seferliğe mahsus kurularak kullanıma açılır. Bu zamandan sonra ise Klasik Sistem Merkez makbuzunu kullanamazsınız sadece e-SMM oluşturabilirsiniz.
e-Müstahsil Makbuzu uygulaması, müstahsil makbuzlarının Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından belirlenen standartlara uygun şekilde elektronik ortamda oluşturulması ve raporlanmasının yanı sıra hem kağıt hem de elektronik ortamda saklanması ve ibrazını sağlayan elektronik bir uygulamadır.
Hayır zorunlu değildir bir uygulama değildir. Mükellefler, istemeleri halinde 1/1/2018 tarihinden itibaren uygulamaya dahil olabileceklerdir.
Elektronik ortamda düzenlenmiş olup elektronik sertifika ile imzalanan e-Müstahsil makbuzunun en az 1 nüsha çıktısı alınarak çıktının iki tarafı ile de ıslak imzayla imzalanmış olup satıcı olan çiftçiye verilerek çiftçinin kağıt ortamda saklıyor olması gerekmektedir. e-Müstahsil makbuzunun tüccar nüshası ise elektronik sertifika imzalı olarak elektronik ortamda saklanıyor olması gerekmektedir.
Elektronik biletlerin, elektronik ortamda düzenlenmesi, elektronik sertifika ile imzalanıyor olması ve internet de dahil olmak üzere elektronik araçlar ve ortamlar vasıtasıyla muhatabına talebi doğrultusunda kağıt baskısı alınabilecek şekilde sunulması zorunludur.
HST MOBİL ÖDEME SİSTEMLERİ tarafından üretilen e-Bilet firma tarafından görüntüleme yapabilir, çıktı alınabilir, müşteriye e-posta ile ileti yapılabilir. müşteriye e-Posta ile iletilen e-Bilet kağıt baskısı kolay bir şekilde alınabilecek durumda yolcuya iletilmelidir.
Son yayımlanan taslak tebliğ kapsamında e-Bilet uygulaması; kara ve deniz taşımacılığında D1 yetki belgesi bulunanlar ile yerli ve yabancı film gösteriminde bulunan kurumlar için zorunlu olmuştur. Bu kurumlar oluşturdukları biletleri elektronik olarak oluşturacak ve ileteceklerdir.
GİB’in talep ettiği başvuru formu ve taahhütnamesinin imzalı aslı,
• Gerçek kişi mükellefler için imza sirkülerinin aslı ya da noter tasdikli örneği,
• Elektronik bilet ve elektronik yolcu listesi oluşturma, muhafaza ve ibraz etme ile elektronik bileti yolculara sunma süreçleri, elektronik bilet bedelini gider gösterecek mükelleflere ilişkin bilgilerin bilet üzerinde gösterilmesine ilişkin süreçlerin gerçekleştiği donanım ve yazılımlar hakkında ayrıntılı açıklamaların yer aldığı BİS Raporu,
• Elektronik bilet oluşturma izni alan mükelleflerin merkez/şube/acente/çağrı merkezi gibi bilet satışı yapan birimleri ve bunlara atayacakları 3 haneli harf ve/veya rakamlardan oluşan (alfanumerik) kodları gösteren birim kodları listesi, • Elektronik ortamda düzenlenmiş bilet, yolcu listesi tüzel kişiler için mali mühürlü, gerçek kişiler için güvenli elektronik imzalı örneklerini ve kâğıda basılmış çıktıları.
• Başkanlık tarafından yapılacak değerlendirme sonrasında başvuruları uygun bulunan mükelleflere bir yazı ile elektronik bilet ve elektronik yolcu listesi düzenleme izni verilecektir.
e-Mutabakat, şirketler arası yazışmaların alacak-borç hesaplarının eşitlenmesi olan mutabakat konularının konuşulduğu yazışmaların telefon ya da posta yerine elektronik ortamda yapılmasıdır.
BA-BS bildirimleri ve cari hesap mutabakatlarını elektronik ortamda yapmak isteyen tüm işletmeler kullanabilir.
Giden mutabakat mektuplarının ve gelen cevapların resmi olmasını sağlamak için Gönderilerinizi KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) sistemi üzerinden yapabilirsiniz.
Karşı taraftan e-posta olarak size gelen e-Mutabakatlar için ücret ödenmez.
e-Posta kullanan bütün müşterilerinize e-Mutabakat gönderimi yapılabilmektedir
Mevcut yazılımınız ne olursa olsun, e-Mutabakat uygulamasını hızlı ve güvenli bir biçimde kullanmanıza olanak sağlar. Aynı zamanda mutabakat mektuplarınız 10 yıl boyunca HST MOBİL güvencesiyle saklanır ve istediğiniz takdirde ise kolay ve güvenli bir şekilde ulaşmanızı sağlar.